Sosiale medier kan brukes til så mangt og nå synes jeg virkelig det er tatt til nye høyder; Electrolux har fått god hjelp av Nucleus kommunikasjonsbyrå til å dra igang en konkurranse med mening. «Thinking of you» kaller de kampanjen og konseptet går ut på at man skal gi premier til person eller organisasjon som gjør en særskilt og frivillig innsats knyttet til mat og klær for vanskeligstilte personer i Norge. En av premiene gis basert på en fagjurys avgjørelse, mens en av premiene skal stemmes frem på deres egen side på facebook. Kandidatene som nomineres til avstemming på facebook, nomineres blant annet av bloggere og her kommer min kandidat;
=Oslo har også sin egen facebookside.
De har riktignok ikke verken suppekjøkken eller system for utdeling av klær (som jeg vet om), men det de gjør i hverdagen for vanskeligstilte personer, i hovedsak rusmisbrukere, er jeg overbevist om utgjør en stor forskjell for disse menneskene. Så stor forskjell at de nå får penger til både rus, mat og klær. =Oslo har gjort noe med disse menneskene, hodet er hevet, ryggen rakere og de møter ofte blikket mitt.
Når i tillegg daglig leder og ansvarlig redaktør for dette magasinet kommer fra min hjemsted, Nesodden – Anlov P. Mathisen, så ble dette et enkelt valg for min del. =Oslo er mitt valg, både på bakgrunn av vår lokale helt og på bakgrunn av hva hele organisasjonen klarer å få til hver dag for alle disse menneskene i Oslo.
Håper de får mange stemmer – løp inn på facebooksiden til Thinking of you og stem!
Comments