I dag arrangerte tre flinke typer fra Deloitte Consulting et frokostseminar med tittelen «Hvordan bruke sosiale medier til å øke salg og forbedre kundeservice?»
Et slikt seminar er interessant for min egen del av flere grunner. Aller viktigst er det for meg å lære mer, utvikle meg og se nye måter å presentere ‘det glade budskap om sosiale medier’ på – slik at mitt nyoppstartede konsuelntfirma, Valen-Utvik, skal kunne tilby best mulig tjenester. Det er også viktig for meg å møte mennesker som er opptatt av det samme som jeg er og det er definitivt nyttig for meg å se andre vinkle budskapet rundt dette fagområdet på en annen måte enn jeg selv har gjort.
Og det blir definitivt også konklusjonen min etter dette seminaret; Dette ble presentert på en ganske annen måte enn jeg selv gjør ovenfor mine kunder og mine potensielle kunder. Konsulentene som presenterte dette hadde mye kunnskap om sosiale medier, uten tvil – og ovenfor de i salen som antakelig var potensielle kunder av Deloitte Consulting (og som etter min antakelse var målgruppen for seminaret), så var nok frokostseminaret i dag en fin vekker og en fin oppsummering for å komme i modus til å ville investere tid og ressurser på sosiale medier. Jeg håper guttene i Deloitte får gode kundecase og gode relasjoner ut av dette seminaret, slik at vi får flere norske bedrifter til å ta steget ut i denne verden.
For min egen del ble det litt for mye teori og litt for lite praktiske eksempler. Men det jeg ser på som desidert positivt med å gå på dette seminaret – og tilsvarende samlinger, er å møte likesinnede! Blant annet oppdaget jeg den ‘legendariske’ Henriette Hedløv i forsamlingen. Legendarisk i den forbindelse at hun er en av de første personene jeg merket meg i ulike sosiale medie-fora, med mange vettuge kommentarer og innspill rundt temaet sosiale medier. Vi har twitret litt, men aldri møttes live – før i dag. Jeg oppdaget henne og måtte selvfølgelig twitre det til henne – enda vi satt på seminar. Men hun viste at hun var like ‘online’ som meg, for hun leste, snudde seg og hilste 🙂 Fine twitter. Etter seminaret fikk vi sjans til å hilse og drodle litt mer rundt felles interesse for faget. For meg er Henriette en av ringrevene i faget, en som jeg er helt sikker på jeg har mye lurt å lære fra, så jeg føler meg en relasjon rikere etter i dag.
Så; Frokosten i forkant av seminaret var god, teorien og gjennomgangen var helt okay for min del og helt sikkert veldig bra for målgruppen til Deloitte. Men – for min del var det aller beste å møte likesinnede og utveksle erfaringer og visittkort. Jeg fikk hilst på flere hyggelige og dyktige folk, jeg fikk noen ordentlige ansikter bak twitternavn og avatarbilder og jeg fikk til og med et tilbud om å komme og presentere min lille konsulentvirksomhet for et forretningsnettverk. Det håper jeg virkelig går i orden og i så fall, så skal jeg nok holde dere underrettet om hvordan det er å gjøre noe slikt. Spent på det selv, egentlig.
Alt i alt er jeg godt fornøyd med frokostseminaret og tiden jeg brukte på det. I slutten av neste uke skal jeg delta på et tilsvarende frokostseminar i regi av Aftenposten, denne gangen som representant for en av mine kunder – Home&Cottage, og jeg er spent på hvordan deres vinkling vil være i forhold til hvordan vinklingen var hos Deloitte.
Og; Jeg er naturligvis spent på om noen andre i dette lille miljøet av sosiale medier-nerder kommer til å dukke opp. Jeg er hun med kommunebrunt hår, nysgjerrig smil og et åpent sinn. Men jeg har ikke nellik i knappehullet, der går grensen.
Comments