Etter at jeg skrev innlegget om mine utfordringer med å velge mobil og mobilabonnement, gikk det cirka 30 minutter før jeg hadde en kundekonsulent fra Telenor på telefonen: «Hei, stemmer det at du har skrevet et blogginnlegg om kundeservicen vår?» Noe jeg selvfølgelig bekreftet og uten at kundekonsulenten gikk spesielt inn på hva jeg hadde skrevet, kom han med noen tips til hvordan regningen min fra Telenor kunne bli ca 400 kr billigere hver måned. Med enkle grep, ut fra bruken han så på min faktura at jeg hadde. Han kom med akkurat slike råd jeg hadde sett for meg at mange, mange før han skulle gitt meg.
Da kundekonsulenten sendte meg disse tipsene og rådene sine på epost, som jeg ba om, oppdaget jeg at Telenor satser på dette; Tittelen hans var Kundekonsulent – Sosiale medier. De overvåker markedet sitt via sosiale mediekanaler og tar tak i eventuell frustrasjon, som min, direkte og med en gang. Helt strålende og noe jeg mener mange andre bedrifter burde se nytten av.
Chess har svart meg på det opprinnelige innlegget, så de gjør tydeligvis også noe av det samme som Telenor på et vis. Og – jeg skjønte på Chess at de ikke har bindingstid på sitt abonnement – det begynner å bli mer og mer forlokkende, så kanskje jeg ikke hadde havnet i dette tullet i utgangspunktet (bindingstiden min ødelegger mye, siden ingen vil flytte den over eller utvide den).
Men – nå skal jeg nok en gang ta turen til hovedstaden og snuse litt på nye telefoner. Bare for å forvirre meg selv og alle som leser dette totalt, så skal legge turen innom butikken som selger Blackberry og sjekke ut hva de kan tilby og hvordan den telefonen virkelig er.
Spennende!
留言