Astrid Valen-Utvik

14. aug. 20092 min

Ny katalog, nye muligheter?

Ungene blir ekstatiske da de får lekekataloger (à la reklame fra lekebutikker) i posten og jeg må nok innrømme at jeg blir like fornøyd hver gang det dukker opp en ny katalog fra Home and Cottage. Nå det i tillegg er fredag, solen skinner og de lokker med 20% salg på alle varer, ja da lar man syk Ekte Mann og to småforkjøla unger seile sin egen sjø, tar med kaffen ut på terrassen og setter seg klar til å nyte!

Og – nok en gang blir jeg overrasket over hvor nytenkende og flinke disse folka er! Det er mange grunner til at jeg synes Home and Cottage er fascinerende, sånn i utgangspunktet. Hovedsaken er naturligvis at jeg liker møblene og produktene de har der. Jeg synes de har fantastisk fine interiørprodukter, gaver til meg selv eller andre og jeg blir aldri lei utvalget. Jeg føler produktene kan skli rett inn i vårt ‘nye’ hjem, nesten uansett hva det er. De har en pris som er noe dyrere enn IKEA, men ikke så dyr som Slettvoll og de i den ligaen der. Passer meg utmerket.

Men, noe av det som kanskje fascinerer meg mest med denne kjeden, er deres evne til å virkelig se kundene sine. Alt fra å ta til seg konstruktiv kritikk i en enkelt butikk, gjøre noe med tilbakemeldingen og skape et fullstendig annet inntrykk av butikken etter kritikken. Til å kunne gjøre det lille ekstra for sine kunder, selv om det slettes ikke er av typen aktivitet som genererer mer penger i kassen. Til at de følger aktivt med på de sosiale mediene som er tilgjengelig for allmenn beskuelse, plukker opp råd, tips og tilbakemeldinger – og deretter verdsetter og takker for dette i sin egen katalog. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor ikke flere bedrifter ser verdien av å ‘spionere’ på markedet sitt og bruke det til det gode.

Og for dere som lurte; Ja, jeg har selvfølgelig meldt min interesse!

Og for dere som lurer på dette også; Nei, jeg er på ingen måte sponset av dette firmaet.

    10
    0